måndag 11 maj 2015

Allt blir bra

Det där med att finna svaren i sig själv..

Jag ställer frågor dagligen. Jag faller, jag reser mig, jag faller igen.. Reser mig igen.. Och så håller det på, ibland flera gånger om dagen. Och nej inte för minsta lilla, men vissa dagar är jag så mentalt trött att minsta lilla också kan fälla mig en liten stund. Men det går över snabbt.

Jag vet i mitt inre att allt kommer bli bra, och jag vet att jag kommer behöva resa mig för att jag fallit säkert 1000 gånger till. Men det är faktiskt okej! För jag går inte sönder av det, det är inte farligt. Det gör inget om jag gråter en hel dag om jag ändå ska skratta i en vecka därpå.. Eller bara i några minuter. Det överväger allt! Den där inre lyckan som kommer fram när man faktiskt bara är glad att man finns till. När man vet att man är en glädje för andra. När man vet att man är en person som har förmågan att vara glad trots allt..

Jag tar lärdom. Jag ser, jag tänker och jag finns. Och jag vet att jag är bra på så många sätt.

Allt blir bra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar