fredag 1 maj 2015

Att förlåta någon som vill en illa

Öppenheten gör oss till svaga individer? Eller? Nej, men människor som vill oss illa av olika anledningar använder sig utav och utnyttjar (i deras ögon) våra svaga sidor för sin skull.. För att trycka ner oss lite till, för att de själva ska kunna känna sig en aning starkare och bättre än oss..

Tror de! I slutändan och från början är det den individen som mår allra sämst egentligen.. Och det blir aldrig bättre att försöka förminska en annan människa för sin egen fördel.

Jag har haft lätt att förlåta, för lätt ibland. Speciellt när det kommit till mig själv. Men jag är (tyvärr?) en människa som aldrig någonsin kan förlåta när en annan vill skada de som står mig närmst! Och idag, även aldrig förlåta de som gör och försöker göra MIG illa! Jag kommer bära det med mig resten av mitt liv. Det behöver inte ens vara att de lyckas, men bara vetskapen i att en annan människa verkligen vill göra allt den kan för att förstöra, t.om krossa mig mentalt.. Är för mig helt oförlåtligt!

Jag skulle kunna ge tillbaka på precis samma elaka sätt, men gör det inte! Varför?! För att jag ställer mig över ett sånt beteende! Fokuserar hellre på människor som påverkar mig positivt istället!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar