fredag 24 april 2015

"En känsla av utsatthet" -en utställning på Mitt Möllan

En känsla av utsatthet - Mitt Möllan

En utställning som jag tycker att alla borde besöka! "En känsla av utsatthet" På Mitt Möllan, Claesgatan 8 i Malmö. Fairgiveness och Soppkök Malmö som står bakom detta med massor av fantastiska människor som gjort detta möjligt!

Läs mer här:
https://m.facebook.com/events/1383934295264126/

Jag var där igår med min yngsta, vi skulle gå dit för att kolla läget, en liten stund sådär. Men stannade i fyra timmar tills det stängde. Vi skulle besöka utställningen för att min bästa vän och världens mest betydelsefulla människa som hjälpt mig den senaste tiden i vått och torrt skulle vara där som volontär.. (Han är dock ett kapitel.. Eller en hel bok för sig, som jag en dag kommer berätta mer om) men utöver honom så fick vi chans att träffa en bunt med fantastiska människor.. Medmänniskor!

Utställningen rekommenderar jag väldigt starkt, jag hade bara ett hum om vad den handlade om när jag kom dit. Jag fick känna, tänka.. Bli berörd.. På mycket kort tid.

Den fick mig att känna mer samhörighet.. Att förstå att jag inte är ensam. Att vara utsatt. Bostadslös.. Missförstådd.. Inte förstådd alls, känna sig osynlig, smutsig, bortkastad är något som känns ganska hemskt.. Ord kan inte ens förklara känslan bra för att andra ska förstå.. Utställningen är dock alldeles utmärkt där för de som vill ta till sig den!

Jag önskar och hoppas att iaf några av er som läser min blogg tar sig tid och går dit imorgon lördag! Sista dagen! Antingen mellan 10-14 eller 16-20.

Tack till alla er som vi fick träffa igår! Ni är viktiga, betydelsefulla och så otroligt värdefulla!

Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar